Tapioca Logo
דף הבית אודותי ארועים עתידיים המלצות קישורים צור קשר
Tapioca

עקרונות התזונה המקרוביוטית


אוכל מבושל – על פי הגישה הזו מערכת העיכול ( במיוחד הקיבה) משולה לסיר בישול. אם אכניס לתוכה יותר מידי מזון נע / חי כמו ירקות לא מבושלים, פירות וכו' אני אחליש את אש הבישול ובמקביל את מערכת העיכול. כמו כן ישנם מזונות שגם עם לעיסה ממושכת לא אצליח להגיע לתוכן החשוב שלהם, לדוגמה חסה, אם אוכל אותה טרייה היא תשמש יותר כאמצעי ניקוי אני אשתמש בתאית לצורכי ניקוי ואילו אם אחלוט אותה אצליח להגיע למינרלים וויטמינים היושבים בתוך תאי החסה ואפיק מהם תועלת רבה יותר.


דגנים מלאים – בעלי אינדקס גליקמי נמוך. כלומר עוזרים לי לשמור על רמת סוכר קבועה בדם ובעקבות כך על שובע לאורך זמן רב יותר. הדגן על פי המקרוביוטיקה הוא אבן הבניין לאנרגיה שלנו וחשוב לשלבו בכל הארוחות ולגוון בסוגי הדגנים השונים. הדגנים הם: שיבולת שועל /קוואקר, דוחן, אורז לסוגיו, כוסמת, כוסמין, אמרנט, חיטה, שעורה/גריסים, שיפון.יש המצרפים אליהם גם את הקינואה אך היא לא דגן.


לעיסה איטית – עוזרת להתחיל את תהליך העיכול טוב יותר – להכין את המזון לקיבה כך שהפירוק יהיה מקסימלי, בעת האכילה יש להתרכז באוכל ולא בהסחות דעת כמו טלביזיה,  עיתון, מחשב . באופן כזה אנו מתרכזים בטעמים שאנו מכניסים לפה, האנרגיה כולה מוקדשת להזנה וגם ניתן לחוש את השובע במועד הנכון.


מעבר למזון בבישול ביתי ולא מעובד - המוצרים המעובדים עברו חימום בטמפרטורות גבוהות ולזמן ממושך. העיבוד הורס את הערך התזונתי שלהם, ומשאיר אותם ללא סיבים וויטמינים.   כדי לכפר על כך מוסיפים למזון שמן, סוכר ומלח (כדי לגרום לתשוקה לאכול אותם), וחומרים סינטטיים אחרים. כל אלה נתקעים במערכת שלנו ומהווים פתוגנים.


העדפה חלבון מהצומח -  בעבר הבשר היה יקר ולכן אכלו אותו במידה, עם השנים שיטות הגידול אפשרו מצד אחד הורדת מחירים ומצד שני פגעו באיכות הבשר. כך שאנו אוכלים הרבה בשר באיכות ירודה. המילה בשר מטעה, הכוונה כאן גם לעוף ולהודו. התזונה המערבית כוללת בתוכה חלבון מהחי בכמויות גדולות ( גבינות, ביצים, טונה, ובשר לסוגיו) כל אלה יוצרים חומציות בדם וגורמים לירידה ברמת הסידן בעצמות (הסידן הינו מינרל בסיסי) – הגוף משחרר אותו כדי לאזן את החומציות,כמו כן נוצרת עליה בשומנים בדם.


תחליף טוב מזין ומאזן יכולות להוות הקטניות. שבשילוב עם דגן מלא מהוות חלבון מלא.


הפחתת סוכרים – התזונה המערבית בעידן השפע מאופיינת גם בעליה בצריכת הסוכרים. המילה סוכר כוללת בתוכה גם פחמימות ריקות כמו לחם לבן.


צריכת הסוכר עלתה מבערך 2 ק"ג לשנה לאדם ל - בערך 70   ק"ג לשנה!


סוכר מהווה מצע לגידול חיידקים. מספק להם אנרגיה זמינה ומהירה ולנו מחליש את המערכת החיסונית.


כמו הבשר גם הסוכר מעלה את רמת החומציות בדם. הגוף השואף לאיזון משחרר מינרלים בסיסיים כמו סידן. גורם לנשירת שיער, חולשת עצמות, גאוט ועוד.


ויטמינים 1B, B2 ו B3 משתתפים בחילוף החומרים של הסוכר בגוף בתהליך הפקת האנרגיה. כלומר – אכילת סוכר לבן לא רק שלא מוסיפה ויטמינים אלא גם מכלה אותם.


ביולוג גרמני בשם אוטו היינריך גילה כי קיימת תלות גדולה בין חילוף חומרים של גידולים ממאירים ובין צריכת הגלוקוז.


וכמובן – עודף בצריכת סוכר עלולה להוביל לחלות בסוכרת ולעליה בטריגליצרידים.


 














האתר נבנה על ידי אינדיגו עיצוב ואתרים